OCJENJIVANJE PERFORMANSI (Performance appraisal)
Rukovodioci se uvijek pitaju koliko su zaposleni uspješni u obavljanju posla. Sistematsko ocjenjivanje performansi je najobjektivniji način za nalaženje odgovora na ovo pitanje. Ukoliko se kompanija suočava sa izazovima kao što su: Potreba da se utvrdi u kojim aspektima zaposleni mogu poboljšati svoj rad kako bi postigli veću produktivnost i efikasnost! Potreba se donesu pravedne odluke o kompenzacijama za zaposlene! Potreba sa se utvrdi koja vrsta obuke bi unaprijedila radnu uspješnost zaposlenih! Potreba da se utvrdi ko su talenti, kako bi se mogao planirati razvoj njihove karijere u kompaniji! …, ocjenjivanje performansi zaposlenih kompaniji će pomoći da riješi ove izazove.
Prvo zajedno sa menadžmentom kompanije definišemo konkretne, mjerljive i realne ciljeve i očekivanja u vezi sa zadacima, rezultatima i ponašanjem zaposlenih.
Zatim identifikujemo ključne performanse povezane s radnim zadacima i ciljevima, te utvrđujemo metriku i indikatore uspjeha za radne uloge ili pozicije.
Sprovodimo procjenjivanje radnih rezultata i ponašanja zaposlenih. Ukoliko okolnosti dozvoljavaju, preporučujemo procjenu 360 stepeni jer omogućava najobuhvatniji uvid.
Evaluiramo kompetencije i postignute radne rezultate zaposlenih u odnosu na postavljene standarde i obučavamo menadžment za tzv. razgovor o performansama sa zaposlenima.
Razvijamo plan i mjere za unaprjeđenje individualnog učinka i ukupne organizacijske uspješnosti i menadžmentu pružamo podršku tokom njihove implementacije.
Prikaz radnih rezultata i kompetencija zaposlenih u odnosu na postavljene standarde.
Prikaz jačih i slabijih strana zaposlenika koje zahtijevaju poboljšanje i dodatni razvoj.
Prijedlog plana za unaprjeđenje radnog učinka i kompetencija zaposlenika.
Savjetovanje vezano za odluke o napredovanju, premještanju, nagrađivanju i otkazima.
Najmanje jednom godišnje. Ipak, polugodišnje su još korisnije jer omogućavaju kontinuirano praćenje napretka zaposlenih, prilagođavanje ciljeva i davanje povratnih informacija zaposlenima u redovnim intervalima.
Veća produktivnost i kvalitet obavljenog posla
Bolje upravljanje radnom snagom
Postavljanje ciljeva i planiranje razvoja
Donošenje pravičnih odluka o nagrađivanju, napredovanju i otkazima
Veća motivacija zaposlenih
Kontinuiran razvoj kompanije